Sidor

2011-01-06

Emma Fridholm
My near and dearest! Jag ska försöka mig på att kontra det vackra inlägg du tilldelade mig på din blogg strax innan jul och det kommer inte bli i närheten så fint som ditt men jag ska i alla fall ge det ett försök... 
So here we go!

Eftersom mitt nyligen myntade uttryck är "vad behöver man en hjärna till när man har google?" tog jag mig friheten att google definitionen av vänskap. Det jag fick fram var:

Vänskap : Då två (eller fler) personer tycker om varandra, litar på varandra, mår bra av varandras sällskap och kanske också gör saker tillsammans.

Okej då ska vi se... 1. Tycker om varandra: jo men check va? Tycker om är nästan en underdrift 2. Litar på varandra: Absolut! (så bara gör man korsade fingrar bakom ryggen ;ppPPPpp) 3. Mår bra av varandras sällskap: som prinsessan på ärten minus ärtan!! 4. Gör saker ihop: inga konstigheter alls!

En sann vän för mig är en person jag litar på, har roligt tillsammans med, mår bra av och framförallt tycker om så där tokmycket så att jag inte kan sluta le när jag tänker på personen i fråga! En person som du! 
Allt slit i Oslo var mödan värd när jag kom hem till pingvinen och mötes av ett "MEN HEJ!" och ett stort leende! Lika så alla trista dagar i skolbänken som följs av ett klockrent sms!
Hur många gånger har du inte fått mig att skratta tills tårarna rinner (ibland åt dig och ibland med dig)? Fått med mig ut på galna upptåg? (oftast på snusen) Sagt precis de orden jag vill höra (Det är fan inte dig det är fel på det är honom!) och lyssnat när alla andra har varit upptagna på sina håll?
Du har helt enkelt funnits där, brytt dig och uppskattat mig för den jag är. Få är förunnade en vän som du och jag är så oerhört tacksam för vår vänskap och alla fina stunder vi har haft tillsammans och som komma skall!

Så Mems, klicka här och glöm inte att just like a tatoo I'll always have you!

2 kommentarer:

emma sa...

finaste underbaraste mims! jag gråter. Du är så fin, så mycket bättre än alla andra! Just like a tattoo - alltid!

Mimmi Ljungblad; Sandra Renzi sa...

Vi borde satsa på den där tatueringen snart kanske? ;) haha Har ju tjatat om det forever nu! PUSS