Sidor

2011-01-05

2010
SAMMANFATTNING

Januari
Vi levde livets glada dagar i Sydney och
dansade nätterna långa till glada toner och drack passionpop
Jag vart förälskad flera gånger om
Jag lärde mig att surfa och lärde känna många fina människor





Vi lämnade Australien och mitt kära Brisbane för att bege oss hem till kalla Sverige
Det var kallt och mörkt och jag var deprimerad

Februari
Jag förgyllde mina dagar med mina nära och kära
Tog mig en sväng ner till Helsingborg för att hälsa på min kära Josefin



Jag bestämde mig för att göra något spontant och flyttade till Oslo med Anna



Vi flyttade in på pinvinen
Jag slet som ett djur i veckorna och festade som aldrig förr på helgerna
Jag skalade 40 000 bananer på fyra dagar
Jag lärde känna en massa fina vänner och träffade någon som gav mig fjärilar i magen



April
Anna lämnade Oslo och jag började arbeta på barnhage
Nya smeknamn myntades och jag, Emma och Stina vart som de tre musketörerna
och roade oss på alla tänkbara sätt i Oslo
Det var inga konstigheter alls
Jag återvände till Sverige och fyllde 20 år


Maj
Våren började komma till viken
Jag träffade alla nära och kära igen


Maya gav mig en resa till Barcelona i födelsedagspresent



Vi lapade sol, åt gott och upptäckte staden



Juni
Sommaren kom
Jag firade studenter
Jag åkte till Stockholm och träffade Ellen
Jag började jobba på städet



Juli
Jobb, jobb, jobb
Jag åkte till Stockholm med Anna och Emelie och hälsade på Oslo brudarna
Jag vart antagen till butikschefsprogrammet i Borås



Augusti
Mer jobb
Jag försökte dra ut på sommaren så gått det gick
Jag bestämde mig för att tacka ja till Borås och planerade inför flytten



September
Jag flyttade hemifrån på riktigt
Jag började skolan och träffade en massa nya vänner
Jag spenderade en hel del tid i Göteborg
Mamma och pappa skaffade hundvalp




Oktober
Plugg, plugg, plugg
Jag åkte till London och hälsade på Linnéa, Jennie och Max
Jag var hemma i viken och hälsade på familjen
och det nya tillskottet Åke




November
Tentaplugg och Tentafest
Ett svek gjorde mig väldigt ledsen
Jag träffade nya vänner och förlorade gamla
Josefin hälsade på mig i Borås
Jag sammanstrålade med Oslo gänget i G-town och kollade på Johnossi




December
Skolan tog upp mycket tid
Vi hade många mysiga julhäng med bak och mat med klassen
Jag var på Italiensk julfest i Göteborg
Jag åkte hem och firade jul/nyår



Gott nytt 2011!


Inga kommentarer: