Sidor

2010-10-04

Om du aldrig provat hur kan du då vara säker?

Åter måndag och jag sitter i sängen med laptopen, dricker cola och kollar på första säsongsavsnittet av top model! Jag känner att jag förtjänar det efter en dag i skolbänken.

Adjektivet som bäst sammanfattar helgen får bli: fashionabel. Johanna dök upp med tåget runt 16.00, efter vissa förseningar, och vi sammanstrålade på Show up Fashion Award 2010 för att spana in de designers som ställde ut tillsammans med några av mina klasskompisar. Jag vart grymt imponerad av alla talangfulla människor och samlade på mig en bunt med visitkort... även dessa grymt snygga (vart speciellt fascinerad av ett visitkort som blev som en liten portfölj när man vek det på mitten)! Kläderna var inte heller så dumma, och "se men inte röra" vart inte direkt mitt motto för kvällen ;) Vart extra förtjust i en designer som hette Anna Nilsson och hennes märke Rodni. Efter modemässan begav vi oss hem till Linda i min klass, som för övrigt vart "upptäckt" av modellagenturen Aveny under mässan, för att äta, dricka lite vin och umgås innan kvällens gala som bestod av final , prisutdelning (Katarina Zablocki vart vinnaren för kvällen) och Oskar Linnros konsert där det vart hett, bokstavligt talat! Mycket lyckad kväll!


Theres, Sandra, Johanna, Zandra, Anna, Linda, jag och Hannah!

I och med att det vart rätt sent på lördagen var jag och Johanna rätt trötta på söndagen och ägnade oss åt lite studier och matshopping innan hon återvände till Göteborg. Efter det fick jag så snällt återvända till böckerna och det behövdes nog så här två veckor före tenta.

Ger er lite Lily Donaldson som ett fint avslut!

Puss





3 kommentarer:

Johanna sa...

Tack för helgen <3jo

Johanna sa...

Tack för helgen <3

Mimmi Ljungblad; Sandra Renzi sa...

Tack själv! <3