Sidor

2010-06-12

Nu är jag åter hemma i viken efter resan till Barcelona med Maya och en snabb visit i huvudstaden där jag firade Ellens student! Barcelona resan var toppen! Vi anlände på lördag förmiddag och återvände till Sverige på onsdagen. Barcelona var faktiskt finare än vad jag hade förväntat mig med all arkitektur och närheten till det blå medelhavet! Dock så hann vi inte doppa i fötterna då det var molnigt sista dagen då vi hade tänkt ägna oss åt sol och bad! Men det är inget att hänga läpp över, sommaren är ju på gång i Sverige nu ändå! Vi hann dessutom med mer sightseeing än vad vi hade gjort om vi hade legat på stranden dagen lång, bl.a. La Pedrera Casa Mila, den gamla Olympia staden, Camp Nou, Picasso museet, Parc Guell, La Ramblas och en massa, massa butiker förstås! Oturligt nog har jag inte hunnit införskaffa någin ny kamera och Mayas kamerasladd är för tillfället försvunnen men bilder kommer så fort den är återfunnen!

Åter hemma i Sverige vart jag sängliggande i några dagar. Jag tror att det hela berodde på någon form av matförgiftning jag fick i samband med sista frukosten i Barcelona men det lär jag aldrig få veta! När jag hade återhämtat mig och kände mig stark igen begav jag mig till Stockholm för att fira Ellens student och hälsa på Emma och Stina! Det vart ett kärt återseende och Stockholm levde upp till förväntning än en gång! Första kvällen gick jag, Stina och Emma ut för att ta oss varsin öl på Victoria i Kungsträdgården och hamnade mitt i en schlagershow! Vi lyckades roa oss så pass mycket att vi sedan vart tvungna att springa till T centralen, missade sista tåget hem till Flemmingsberg och fick så snällt invänta nattbussen vid 01:18 via Huddinge! Dagen därpå var jag därför något trött men fick shape it up då det var dagen med stort D, rättare sagt Ellens studentdag! Dagen började med att vi kollade på Ellens klass då de anlände till Riddarholmskajen med båt. Därefter följde flakåk, för Ellens del, studentmottagning hemma hos familjen Dahl Seffers i Huddinge, några drinkar inne på söder med Ellens bror, hans flickvän och Johan och sedan en studentskiva som vi snopet nog inte kom in på! Kan tillägga att det hela var mitt fel då jag inte hade med mig giltig legitimation!

De två resterande dagarna i Stockholm spenderade vi genom att strosa runt, shoppa lite och slutligen med att fika lite på Djurgården! En mycket lyckad helg! Bilderna som följer är tagna av Ellen!




Amanda, Ellen, Carolina och jag på Riddarholmskajen!





Stina och Emma på fiket på Djurgården!

Inga kommentarer: